آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
حوادث
۱۵

در شورای عالی آموزش و پرورش ماده واحده جدول مواد درسی پایه ششم ابتدایی تصویب شد

اهداف و جدول مواد درسی پایه ششم ابتدایی پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در یک ماده واحده به تصویب رسید.

در هشتصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، بررسی اهداف و جدول مواد درسی پایه ششم ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای عالی، در یک ماده واحده به تصویب رسید.

بر اساس این ماده واحده با عنایت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مصوبه هشتصد و پنجاه یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر 6 ساله شدن دوره ابتدایی از سال تحصیلی 92-91 اهداف و برنامه های درسی ابتدایی به تصویب می رسد و واحدهای آموزش و پرورش مکلفند در برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت های آموزشی و پرورشی به گونه ای اقدام کنند که خروجی های دوره ابتدایی به اهداف تعیین شده این دوره نایل آیند.

در این ماده واحده، به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اجازه داده می شود تا نسبت به تهیه و تدوین کتب درسی و مواد آموزشی پایه ششم ابتدایی برای دوره گذار براساس اهداف و جدول مواد و ساعات دروس پایه مذکور اقدام کند.

آیین نامه ها و دستورالعمل های مورد نیاز برای اجرای این مصوبه از جمله مقررات ثبت نام، گزینش و آموزش نیروی انسانی، ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان توسط واحدهای ذیربط در وزارت آموزش و پرورش تهیه، تدوین و ابلاغ خواهد شد.