آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
فرهنگ و هنر
۵

توکلی فیلم سینمایی بازگشت را براساس کتاب «حرمان هور» می سازد

فیلم جدید بهرام توکلی اردیبهشت کلید می خورد

فیلمبرداری فیلم سینمایی «بازگشت» به کارگردانی بهرام توکلی نیمه اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. تاکنون بیشتر سکانس های فیلمنامه توسط توکلی نوشته شده است و تا پایان فروردین ماه فیلمنامه کامل می شود. این روزها همزمان با پیش تولید، کار روی فیلمنامه ادامه دارد.

بهرام توکلی، کارگردان فیلم های «پابرهنه در بهشت»، «پرسه در مه» و «اینجا بدون من» به تازگی ساخت فیلم چهارم خود را شروع کرده و «بازگشت» پنجمین فیلم این کارگردان و اولین اقتباس او از ادبیات دفاع مقدس است.

پروژه «احتمال معکوس» هم به عنوان تازه ترین ساخته بهرام توکلی در طول تعطیلات نوروز مراحل فیلمبرداری را طی کرده و طبق اعلام گروه تولید احتمالافیلمبرداری آن تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت. تهیه کنندگی این فیلم را سعید ملکان برعهده دارد و ترانه علیدوستی و صابر ابر نقش های اصلی آن را ایفا می کنند.

توکلی برای پروژه بعدی خود فیلمنامه «بازگشت» را بر اساس کتاب «حرمان هور» می نویسد. حرمان هور دست نوشته های شهید احمدرضا احدی و یکی از مهم ترین آثار ادبیات دفاع مقدس در سال های اخیر است. فیلم سینمایی «بازگشت» را سعید سعدی تهیه می کند. این فیلم محصول سازمان توسعه سینمایی سوره است.