آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
اقتصادی
۴

رئیس سازمان بورس می گوید شرکت های اخراج شده نیز به بورس بازخواهند گشت

صالح آبادی: دیگر شرکتی را از بورس اخراج نمی کنیم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بازار سرمایه تجلی خواهد یافت و دیگر شرکتی از بورس اخراج نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، علی صالح آبادی در نخستین نشست ماهانه کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در سال 1391 افزود: از این پس، هر شرکتی که شرایط لازم برای ماندن روی تابلوهای اصلی بورس اوراق بهادار را نداشته باشد، معاملاتش به بازار پایه فرابورس منتقل خواهد شد.

وی اظهار کرد: برخی از شرکت هایی که در گذشته از بورس اخراج شده اند، خواستار بازگشت به بازار سرمایه هستند که به همین علت شرایطی فراهم خواهد شد که معاملات این شرکت ها در بازار پایه انجام شود تا مشکلات سهامداران این گونه شرکت ها برطرف شود.

صالح آبادی با بیان این که حمایت از کار و سرمایه ایرانی را می توان از 2 بعد بررسی کرد، افزود: در بعد اول باید محیط امنی را برای سرمایه گذاری در کشور فراهم کنیم تا سرمایه ها جذب و برای کار و تولید تجهیز شوند. در بعد دوم باید امکانات تامین مالی را در کشور توسعه دهیم تا شرایط برای سرمایه گذاری مردم تسهیل شود. وی بیان کرد: با طراحی ابزارهای مالی متنوع (ریسک گریز، ریسک پذیر یا ترکیبی از این دو) می توان بخشی از سرمایه ها را به سمت بازار سرمایه سوق داد.

سخنگوی سازمان بورس با بیان این که شرکت های کارگزاری، حلقه اتصال مردم با بازار سرمایه هستند، افزود: به طور حتم با ارائه خدمات بهتر و مناسب تر می توان سرمایه گذاران بیشتری را جذب بازار کرد.

صالح آبادی یکی از مشکلات صنعت کارگزاری را در حوزه فناوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: ارائه خدمات مطلوب به سرمایه گذاران در این بخش و نگهداری و امنیت اطلاعات شرکت های کارگزاران، مقوله بسیار مهمی است که کانون کارگزاران باید نقش فعال تری در این موضوع داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان بورس نظارت خود بر شرکت های فناوری اطلاعات را افزایش داده و هدفمندتر خواهد کرد تا مشکلات احتمالی در این بخش کاهش یابد.

سخنگوی سازمان بورس خواستار تجدید نظر فعالیت شرکت های فناوری اطلاعات شد و گفت: اگر کارگزاران به دلیل اهمال شرکت های فناوری اطلاعات دچار ضرر و زیان شوند، این موضوع از طریق هیات داوری قابل پیگیری است.