آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
جهان
۶

12 کشته در حمله انتحاری شمال افغانستان

مقامات افغان اعلام کردند روز گذشته در اثر یک حمله انتحاری در شمال افغانستان، چند نفر از جمله چند غیر نظامی و چند نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند. به گزارش بی بی سی، این حمله حوالی ساعت 30 /10 در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب صورت گرفت.

تعداد کشته شدگان این حمله متفاوت اعلام شده است. با این حال، عبدالخالق آقسای، فرمانده پلیس فاریاب اعلام کرد براساس اطلاعات آنها، یازده نفر در این حمله کشته شده اند.

بنا به گفته آقسای در میان کشته شدگان حداقل 4 شهروند خارجی، یک مترجم افغان، 2 مامور پلیس و 4 غیرنظامی وجود دارند. تعداد زخمی ها نیز حدود 20 نفر اعلام شده است.

شاهدان عینی گفتند که انفجار در ولایت فاریاب، در نزدیکی دفتر سازمان ملل متحد در مرکز شهر میمنه صورت گرفته است. مسوولان امنیتی می گویند، حمله زمانی اتفاق افتاد که سربازان ناتو از خودروهای خود پیاده شده و با مردم محل صحبت می کردند. بنا به گفته آقسای، پیش از این حمله، اطلاعاتی در مورد احتمال وقوع یک عملیات انتحاری در فاریاب موجود بوده است.

همزمان با این حادثه، ناتو در اطلاعیه ای و از کشته شدن 2 سرباز خود در شمال افغانستان خبر داد؛ اما یک سخنگوی ناتو به رسانه ها گفت که این تلفات، ربطی به حادثه فاریاب نداشته است. با این حال، محل و علت کشته شدن این دو سرباز در اعلامیه ناتو واضح نیست. در همین راستا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد رقم تلفات ناتو در سال جاری میلادی در افغانستان تاکنون به 102 نفر رسیده است.