آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
جهان
۶

سازمان ملل: بحث کناره گیری اسد مطرح نیست

ناصرعبدالعزیز، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد در حال حاضر و در چارچوب تلاش ها برای حل بحران سوریه، بحث کناره گیری بشار اسد از قدرت مطرح نیست بلکه تنها هدف کمک به انجام ماموریت عنان و کمک رسانی به مردم است. به گزارش ایرنا، رئیس دوره ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح کرد: هدف از طرح مجمع عمومی سازمان ملل در 16 فوریه گذشته(بهمن ماه 1390) و ماموریت دادن به کوفی عنان در سوریه، متوقف ساختن خشونت ها و آغاز فعالیت های سیاسی برای حل این بحران است.

ناصر خاطرنشان ساخت که تا زمان پایان این مهلت باید منتظر ماند و تاکید کرد که کمک مالی به مخالفان سوریه در این نهاد بین المللی مطرح نشده است.

به منظور اجرای طرح کوفی عنان که قرار است از روز سه شنبه آینده آتش بس در سوریه را اعلام کند، یک مقام عالی رتبه سوری اعلام کرد ارتش این کشور از روز دهم آوریل (سه شنبه آینده) خارج کردن ادوات نظامی سنگین از برخی شهرها را آغاز می کند. این منبع در اظهاراتی که روز چهارشنبه در روزنامه الوطن چاپ دمشق منتشر شد، افزود: این عقب نشینی فقط شامل خارج کردن ادوات نظامی سنگین ارتش از شهرهاست و شامل نیروهای نظامی نمی شود. این منبع عالی رتبه سوریه تاکید کرد دمشق این بار در ارتباط با عقب نشینی نیروهای نظامی از شهرها مرتکب اشتباه گذشته که ناظران اتحادیه عرب وارد این کشور شدند، نخواهد شد. به گفته وی، افراد مسلح اواخر سال گذشته از وجود ناظران این اتحادیه سوءاستفاده کرده و فعالیت خود را گسترش دادند.

این مقام سوری تاکید کرد که عقب نشینی کامل نیروهای سوری از شهرها در زمانی صورت خواهد گرفت که امنیت و آرامش کامل به آنها بازگردد.