آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
جهان
۶

14 کشته و 80 زخمی در درگیری های تازه لیبی

شورای ملی انتقالی لیبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد درگیری های مسلحانه در شهرهای طرابلس، پایتخت لیبی و الزواره، در غرب این کشور طی 24 ساعت گذشته 14 کشته و 80 زخمی بر جا گذاشته است. به گزارش فارس، بر اساس این بیانیه در شهر زواره 4 نفر کشته و 35 نفر دیگر زخمی شده اند. 10 نفر دیگر نیز در شهرهای «رگدلین» و «الجمیل» جان باخته و 25 نفر مجروح شده اند.

این در حالی است که منابع محلی از وقوع درگیری هایی در منطقه الجنزور، در غرب شهر طرابلس، پایتخت لیبی بین انقلابیون این کشور و افراد مسلح خبر می دهند. درگیری های طرابلس در حالی رخ داد که بخش های جنوبی شهر الزواره شاهد درگیری های مسلحانه بود. این درگیری ها بین انقلابیون این شهر و افراد مسلحی از شهر رگدلین رخ داد. این درگیری ها پس از آن روی داد که 29 نفر از نیروهای گارد مرزی از اهالی شهر زواره توسط افراد مسلح ربوده شدند.

اختلافات طایفه ای و قبیله ای از جمله چالش هایی است که به شدت شورای ملی انتقالی لیبی و دولت موقت آن را تهدید می کند و نبود ساختارهای اجتماعی و مدنی مناسب در لیبی بر شدت این چالش ها افزوده است. صاحبنظران اعتقاد دارند اگر شورای ملی انتقالی لیبی و دولت موقت این کشور به این درگیری ها پایان ندهد و کنترل اوضاع را به دست نگیرد، این کشور با جنگ داخلی روبه رو خواهد شد.

خبر دیگر مربوط به لیبی انتشار شایعاتی در مورد به تعویق افتادن زمان انتخابات در موعد مقرر بود که مقامات شورای انتقالی و دولت موقت آن را تکذیب کردند. مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی با تاکید بر برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در زمان مشخص شده و تکذیب خبر تعویق برگزاری این انتخابات، از تلاش هواداران رژیم سابق برای ناکامی و شکست انقلاب لیبی خبر داد.