آرشیو شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۶
اقتصادی
۴

خطوط هوایی مانند هتل ها ستاره دار می شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به تعیین قیمت های حمل و نقل هوایی متناسب با ارائه خدمات اشاره و تصریح کرد: شرکتی که از شرایط لازم برخوردار باشد، دارای پنج ستاره می شود و آزادی کامل در تعیین نرخ بلیت خواهد داشت.

رضا نخجوانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که رتبه بندی شرکت های هواپیمایی نهایی شده است، افزود: در قانون برنامه پنجم مساله آزاد سازی نرخ ها و فعالیت های اقتصادی صنعت هوایی پیش بینی شده و در سال جاری نیز این اقدامات به صورت تدریجی براساس تکلیف قانون انجام می شود.

نخجوانی با بیان این که مقصود قانونگذار از آزاد سازی قیمت، تعیین قیمت متناسب با ارائه خدمات است، گفت: بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری ملزم به تهیه طرحی برای رتبه بندی شرکت های هواپیمایی شد که در بردارنده تمامی حوزه های فنی، بازرگانی، عملیاتی و موضوعات مربوط به نظام تضمین کننده ایمنی شرکت های هواپیمایی باشد و ساختار مدیریتی و کیفی شرکت ها را تعریف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: براساس ارزیابی هایی که انجام می دهیم و همچنین نمره چک لیست های طراحی شده، رتبه ای را تعیین می کنیم که بین یک تا پنج ستاره تعریف می کند و مشخص کننده طیف قیمتی خدمات شرکت های هواپیمایی خواهد بود.