آرشیو شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۶
اقتصادی
۴

15 طرح معدنی امسال در کشور راه اندازی می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی گفت: در سال جاری 15 طرح معدنی با 2800 میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، وجیه الله جعفری افزود: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در نظر داریم 3 واحد از طرح های هشتگانه فولاد را در بخش احیا به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به رشد تولید در بخش های مختلف سیمان، فولاد، آلومینیوم و سنگ آهن در سال 90 گفت: فولاد خام در سال 90 رشد 10 درصدی داشت و امسال قرار است تولید این محصول به بیش از 16 میلیون تن برسد.

جعفری از پیش بینی رشد 9 درصدی تولید محصولات فولادی در سال 91 خبرداد و افزود: بر این اساس برآورد می شود که در سال جاری این محصولات تولید 18 میلیون تن را تجربه کند.

سرپرست ایمیدرو خاطرنشان کرد: براساس برنامه قرار است تولید آلومینیوم در سال جاری رشد 26 درصدی و سنگ آهن رشد 5/7 درصدی داشته باشد. وی از حمایت تولید داخلی قطعات استراتژیک بخش معدن و تقویت زنجیره تامین این بخش بویژه در صنایع بالادستی مانند فولاد در سال جاری خبر داد. سرپرست ایمیدرو، میزان صادرات سیمان در سال گذشته را 9 میلیون تن اعلام کرد و گفت: این رقم در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزایش می یابد.