آرشیو شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۶
ورزشی
۱۸

ورزش ایران سهمیه شماره 43 المپیک 2012 را کسب کرد

بلیت لندن در جیب مظاهری و قاسمی پور

علی مظاهری و امین قاسمی پور در جریان رقابت های بوکس گزینشی المپیک موفق به کسب 2 سهمیه لندن 2012 شدند تا شمار ورزشکاران المپیکی ایران به عدد43 برسد.

پیکارهای بوکس قزاقستان در شرایطی پنجشنبه شب به پایان رسید که علی مظاهری، بوکسور باتجربه دسته 91 کیلوگرم کشورمان و دارنده مدال طلای بازی های آسیایی دوحه 2006 پس از 2 سال دوری از میادین دست به کار بزرگی زد و با غلبه بر حریفانی از لبنان، هند و سوریه ضمن دستیابی به مقام قهرمانی این پیکارها توانست سهمیه ورودی المپیک را هم کسب کند. همچنین در وزن 69 کیلوگرم امین قاسمی پور با کسب پیروزی مقابل بوکسورهایی از عراق و اردن و قبول شکست مقابل بوکسور چینی و کسب عنوان سومی این رقابت ها جواز حضور در المپیک را به دست آورد. به این ترتیب تیم ملی بوکس ایران که پیش از این توسط احسان روزبهانی(وزن 81 کیلو) تنها یک سهمیه ورودی المپیک را کسب کرده بود در این رقابت ها با کسب 3 سهمیه دیگر توسط مهدی طلوتی(64 کیلو)، علی مظاهری و امین قاسمی پور شمار سهمیه های ورودی خود را به عدد 4 افزایش داد تا از این حیث نسبت به پکن 2008 که با 3 ورزشکار حضور داشت، یک قدم به جلو برداشته باشد. به دنبال این موفقیت طلوتی، قاسمی پور و مظاهری پاداش خود را که شامل 10 میلیون تومان نقدی و سفر حج عمره بود، دریافت کردند.

سهمیه های ورودی ورزش ایران در المپیک لندن به این شرح است:

بوکس: احسان روزبهانی، مهدی طلوتی، امین قاسمی پور و علی مظاهری/ پینگ پنگ: نوشاد عالمیان و ندا شهسواری/ تکواندو: یوسف کرمی، محمد باقری معتمد و سوسن حاجی پور/ کشتی آزاد: حسین رحیمی، مسعود اسماعیل پور، مهدی تقوی، صادق گودرزی، احسان لشگری و رضا یزدانی/ کشتی فرنگی: حسن رحیمی، امید نوروزی، سعید عبدولی، قاسم رضایی و بشیر باباجان زاده/ تیراندازی با کمان: میلاد وزیری/ دوومیدانی: احسان حدادی، سجاد مرادی، سجاد هاشمی آهنگری، امین نیک فر، کاوه موسوی، لیلارجبی و ابراهیم رحیمیان/ تیراندازی: ابراهیم برخورداری، مه لقا جام بزرگ و الهه احمدی / جودو: محمدرضا رودکی/ قایقرانی: احمدرضا طالبیان و آرزو معتمدی/ دوچرخه سواری: در بخش جاده 3 سهمیه ورودی/ وزنه برداری: 6 سهمیه.