آرشیو شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۶
ورزشی
۱۸

دایی: یک میلیون دلار فوتبال پرید

سرمربی راه آهن با تاکید بر لزوم سالم سازی فوتبال ایران از سنگ اندازی دست های پشت پرده فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد یک میلیون دلاری با یک اسپانسر پرده برداشت.

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با سایپا با اشاره به اظهارات محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره وجود دست های پشت پرده در فوتبال ایران، گفت: تا زمانی که مصلحت اندیشی می شود، خیلی از مشکلات فوتبال پابرجاست، متاسفانه در حال حاضر ردپای کسانی را در فوتبال می بینید که فوتبالی نیستند. به نظر من باید ریشه خیلی چیزها را بخشکانیم و فوتبال را پاک کنیم تا حرفی از پشت پرده ها نباشد، اما تا وقتی برخوردها سطحی باشد دست های پشت پرده هم وجود دارد.

سرمربی پیشین تیم ملی با بیان این که فدراسیونی که مشکل مالی داشته باشد، نمی تواند مستقل باشد، افزود: باید از فدراسیون پرسید در این چند سال چه کار اقتصادی بزرگی در فدراسیون شده است؟ این در حالی است که در زمان صفایی فراهانی و دادکان کارهای خوبی صورت گرفت.

دایی با اشاره به وجود دست های پشت پرده در فوتبال گفت: زمانی که سرمربی تیم ملی بودم از کفاشیان خواستم به کالموند، مدیر باشگاه لورکوزن نامه ای بنویسد تا وی بتواند با شرکت آدیداس مذاکره کند تا از این طریق هم فوتبال ایران سود کند هم تیم ملی لباس آدیداس را بپوشد. آقایان این نامه را به کالموند ندادند؛ چون دست خیلی ها کوتاه می شد و نمی توانستند استفاده کنند. در حالی که اگر با آدیداس قرارداد می بستیم یک میلیون دلار عاید فدراسیون می شد و می توانستیم از این برند که پس از نایک باکیفیت ترین و معتبرترین است، استفاده کنیم.

علی دایی در ادامه صحبت های مفصل خود به نکته در خور توجهی هم اشاره کرد، او با اشاره به تصادف هولناکی که پشت سر گذاشت، گفت:پس از این ماجرا خیلی چیزها را متوجه شدم. یکی از آنها لطف، محبت و همدردی مردم بود که مرا خیلی تکان داد و باعث شد دلم به مردم نزدیک تر شود. باید فکر کنم چه اشتباهاتی انجام داده ام که دیگر آنها را انجام ندهم. شاید خدا مرا نگه داشت تا برخی کارها را که پیش از این انجام نداده ام انجام دهم. این درس بزرگی برای من بود و لطف خدا را فراموش نمی کنم.