آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
گفتگو
۱

آخرین اخبار از سرنوشت ایرانیان ربوده شده در سوریه

محمدرئوف شیبانی، سفیر ایران در دمشق درخصوص آخرین اخبار از سرنوشت ایرانیان ربوده شده در سوریه گفت: هم اکنون 13 نفر از این گروه در دست گروه های مسلح هستند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به این که در مجموع 2 گروه 11 نفره از زائران ایرانی به گروگان گرفته و 7 مهندس ایرانی نیز ربوده شده اند، افزود: ما تلاش هایی را انجام دادیم که یک گروه 11 نفره آزاد شدند و از گروه دوم نیز 5 نفر آزاد شدند، یعنی هم اکنون 13 نفر در دست گروه های مسلح هستند.

شیبانی تصریح کرد: اتباع ایرانی در اختیار گروهی هستند که مجموعا یک فرماندهی دارد و مقر فرماندهی آنان در خارج از سوریه و در ترکیه است، اما آخرین اطلاعی که ما داریم، ایرانیان ربوده شده در خاک سوریه هستند.سفیر ایران در سوریه با یادآوری این که در آخرین اطلاعات که حدود 2 هفته قبل به دست آمده است، همه این افراد سالم بودند، خاطرنشان کرد: ارتباط گرفتن با ایرانیان ربوده شده خیلی سخت است و ما هم اکنون در تلاش هستیم با کمک کشورهای منطقه که روی گروه های مسلح نفوذ دارند، با آنها ارتباط داشته باشیم و امیدوارم بتوانیم این عزیزان را که وجه المصالحه گروه های مسلح قرار گرفته اند، آزاد کنیم.

شیبانی درباره ادامه کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه گفت: کمک های ما از طرف هلال احمر و بیشتر برای مناطق خسارت دیده بر اثر درگیری ها ارسال می شود. این کمک ها شامل دارو، مواد غذایی، پوشاک، چادر و... است.

تاکنون 2 محموله از آن ارسال شده و همچنان در دستور کار است که بسته به نیاز مردم سوریه این کمک ها ارسال می شود.

وی با اشاره به این که بزودی یک سری امکانات پزشکی نیز تهیه و به سوریه ارسال می شود، تصریح کرد: برخی جریانات که ارسال کمک ها از سوی ایران را به ارسال سلاح تعبیر کرده اند، دنبال جوسازی و توجیه رفتار خودشان هستند. آنها خود مستقیما اقدام به ارسال پول و سلاح برای معارضان می کنند و برای توجیه اقدام خود، دیگران را نیز متهم می کنند.