آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
جامعه
۱۷

فرار از سربازی جرم است

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این که فرار از سربازی یک جرم است، گفت: در صورتی که فرار بدون عذر موجه باشد، دادگاه به آن رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش فارس و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی، با بیان این که غیبت با فرار از سربازی متفاوت است، افزود: غیبت برای کسانی است که در موعد مقرر خود را برای انجام سربازی معرفی نمی کنند،اما فرار برای کسانی اطلاق می شود که به خدمت سربازی اعزام و پس از اخذ مرخصی از محل خدمت یا خارج شدن از محیط دیگر بازنمی گردند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: در صورتی که فرار بدون عذر موجه باشد، دادگاه با توجه به آن حکم می دهد اما در صورتی که سرباز فراری دارای عذر موجه باشد شرایط و اظهارات وی در دادگاه بررسی خواهد شد.

کریمی به تمامی سربازان فراری توصیه کرد که خود را به محل ترک خدمت معرفی کنند چرا که در حال حاضر تسهیلاتی برای این دسته از افراد در نظر گرفته می شود، اما با گذشت زمان و طولانی شدن مدت فرار قطعا شرایط این افراد بدتر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بخشش غیبت تمامی سربازان و مشمولان متقاضی اعزام به خدمت که تا سوم خرداد سال جاری نسبت به تعیین تکلیف خود اقدام کنند، اضافه کرد: افرادی که تا این تاریخ به سازمان وظیفه عمومی ناجا و دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس+ 10 مراجعه و تعیین تکلیف کنند، غیبت گذشته و اضافه خدمتشان بخشیده خواهد شد که این شرایط برای افرادی که هم اکنون در حال خدمت هستند نیز صدق می کند.