آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
جامعه
۱۷

داروهای بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار می گیرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحت پوشش قرار گرفتن داروهای بیماران صعب العلاج و برخی خدمات دندانپزشکی توسط بیمه ها خبر داد.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در حاشیه برنامه رونمایی از نسخه 02 برنامه پزشک خانواده در جمع خبرنگاران به فارس گفت: 7 داروی تولید داخل که از خارج از کشور با قیمت بالایی وارد می شد بزودی رونمایی می شود.

وی افزود: ما در تلاشیم تا حداکثر پوشش بیمه ای برای خدمات نظام سلامت را ارائه دهیم و در این زمینه بیشترین تمرکز برای پوشش داروهای صعب العلاج از جمله بیماری های سرطان و داروهای خارجی که مشابه ایرانی ندارد، صورت می پذیرد.

شیخ الاسلامی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 56 قلم داروی گیاهی گفت: بیشتر این داروهای گیاهی تولید داخل است و ما در تلاشیم تا بتوانیم حوزه خدمات دندانپزشکی را نیز هرچه بیشتر تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دهیم.

اجرای نسخه 02 پزشک خانواده از امروز

وزیر بهداشت گفت: نسخه 02 برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از هم اکنون قابلیت اجرایی شدن دارد.

مرضیه وحید دستجردی در مورد اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای این برنامه در سال جاری اظهار کرد: اعتبارات برنامه پزشک خانواده در شهرها به زودی از سوی هیات دولت ابلاغ می شود.

دستجردی در خصوص این که کدام یک از استان ها این برنامه را زودتر اجرا خواهند کرد، اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین استان ها برای اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرها وجود ندارد و با توجه به استعداد و آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی این برنامه در شهرها اجرا می شود.