آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
اقتصادی
۴

ایران همه قراردادهای فروش نفت خود را تمدید کرده است

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت گفت: ایران برای سال 2012 میلادی و پیش از وضع تحریم ها برای فروش نفت با همه مشتریان خود تمدید قرارداد کرده است.

به گزارش شانا، محسن قمصری در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که قراردادهای فروش نفت ایران به صورت یک ساله با مشتریان تمدید شده است، تاکید کرد: با تمدید این قراردادها، هیچ گونه نگرانی برای فروش نفت در سال جاری میلادی وجود ندارد. وی با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت های نفت در یک ماه گذشته افزود: با تداوم تحریم های ایران، نمی توان پیش بینی کرد که قیمت نفت تا چه میزان افزایش پیدا می کند، ولی به یقین با ادامه این روند، شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود.

به گفته او، از آنجا که هزینه های تولید نفت در بسیاری مناطق جهان بالاست، ادامه تحریم نفت ایران می تواند قیمت ها را بیش از آنچه امروز معامله می شود، افزایش دهد.

قمصری درباره تخفیف های خاص ایران به مشتریان آسیایی مانند ژاپن گفت: ایران به هیچ کشوری امتیاز ویژه یا تخفیفی برای فروش نفت نداده است. وی ادامه داد: نهادهای نظارتی متعددی بر فعالیت های شرکت ملی نفت ایران نظارت دارد؛ بنابراین اگر تخفیفی به کشوری داده می شد، این نهاد ها حتما وارد عمل می شد و تذکرهایی به شرکت ملی نفت می داد.مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران افزود: بحث اعطای تخفیف به برخی از مشتریان نفتی ایران از سوی عده ای منتشر می شود که می خواهند به بازارها سمت و سو دهند.