آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
اقتصادی
۴

دستور ذخیره 10 قلم کالای اساسی

یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بتازگی دستور جدیدی به این وزارتخانه برای ذخیره سازی 10قلم کالای اساسی، حساس و موردنیاز مردم صادر شده که براساس آن، قرار است شرکت بازرگانی دولتی ایران به همراه بخش خصوصی، کار ذخیره سازی را انجام دهد.

این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت که نخواست نامش در خبر ذکر شود، در گفت وگو با مهر افزود: بر این اساس، شرکت بازرگانی دولتی ایران زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت از بخش دولتی مکلف شده است با همراهی بخش خصوصی، کار ذخیره سازی این کالاها را به عهده گیرد.

به گفته این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این دستور از 10 قلم کالانام برده شده است که با اولویت بخش خصوصی این کالاها ذخیره سازی شود و در صورت تمایل نداشتن بخش خصوصی به این کار، شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد عمل شده و کار ذخیره سازی را انجام دهد، البته منابع مالی لازم نیز باید از سمت دولت تامین شود.این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این فهرست 10 گانه 6 کالای اساسی، حساس و ضروری موردنیاز مردم و 4 نهاده دامی و تولیدی به چشم می خورد. برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند، گندم، ذرت و جو از جمله این کالاهاست.مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بتازگی اعلام کرده است که ذخیره سازی کالاباید به سرعت در دستور کار قرار گیرد.