آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۰
جهان
۶

طارق الهاشمی به طالبانی متوسل شد

در پی تصمیم شورای عالی قضات عراق مبنی بر برگزاری محاکمه غیابی طارق الهاشمی در روز پنجشنبه، وی از رئیس جمهور این کشور خواست که برای نجاتش از اعدام وارد عمل شود.

به گزارش ایسنا، الهاشمی در گفت وگو با یک روزنامه ترکیه ای عنوان کرد: تصمیم شورای قضایی عراق برای برگزاری محاکمه در روز پنجشنبه باعث پیچیده تر شدن بحران سیاسی موجود در عراق خواهد شد. وی افزود: تصمیم مسوولان عراق درخصوص واگذاری پرونده به دادگاه کیفری مغایر با ماده 93 قانون اساسی است.

وی همچنین صدور حکم اعدام علیه خود را در جلسه روز پنجشنبه بعید دانست و گفت در صورتی که به من حق دفاع از خود را ندهند به کشورهای جهان متوسل می شوم.

روز دوشنبه سخنگوی شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد، الهاشمی و محافظانش متهم به دست داشتن در 150 فقره جنایت و قتل بوده و تعدادی از محافظان او به این قتل ها اعتراف کرده اند. طارق الهاشمی پس از صدور حکم بازداشت به منطقه کردستان عراق گریخت و پس از آن به قطر، عربستان و ترکیه رفت و هم اکنون در ترکیه به سر می برد.

در یک خبر دیگر مربوط به عراق اعلام شد، انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در موصل دست کم 16 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم الشمری، عضو شورای استانداری نینوا در گفت وگو با رادیو سوای آمریکا عنوان کرد: خودروهای امداد به سرعت خود را به محل حادثه رساندند چرا که بر اثر وقوع این انفجار که روز دوشنبه صورت گرفت، آتش سوزی گسترده ای به وجود آمده بود.