آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۰
جهان
۶

لوپن: دور دوم رای سفید خواهم داد

مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد، در دور دوم انتخاب ریاست جمهوری رای سفید به صندوق خواهد انداخت.

به گزارش بی. بی. سی، لوپن که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بیشترین آرا پس از فرانسوا اولاند و نیکلاسارکوزی را از آن خود کرد و آرای طرفداران وی در دور دوم انتخابات نقش مهم و بسزایی در سرنوشت نامزدها دارد، در جمع طرفدارانش اعلام کرد: این تصمیمی است که من گرفته ام و هر یک از طرفداران می توانند تصمیم دیگری بگیرند.این تصمیم در حالی اعلام شد که وی پیشتر سارکوزی را به دلیل بی احترامی به طرفدارانش تهدید به عدم حمایت کرد. وی گفته بود سارکوزی با رای دهندگان و طرفداران من بدرستی رفتار نمی کند و به آنها احترام نمی گذارد و با آنها مانند کودکان و شهروندان درجه دو رفتار می کند. وی افزود: من نمی توانم از رای دهندگان خود بخواهم به سارکوزی رای بدهند و در دوئل پیش رو میان جبهه ملی و سوسیالیست ها، سوسیالیست ها فرصت عبور خواهند یافت.براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده برای تلویزیون فرانسه، رادیو فرانسه و نشریه لوموند، فرانسوا اولاند با 53 درصد همچنان از رقیب خود سارکوزی پیش است. بر همین اساس 34درصد طرفداران فرانسوا بایرو گفته اند که به اولاند رای خواهند داد.

در مقابل 40 درصد آنها نیز سارکوزی را به عنوان نامزد منتخب خود برگزیده اند. با این حال 80 درصد رای دهندگان به ژان لوک ملانشون، نامزد حزب چپگرای افراطی فرانسه گفته اند که به اولاند رای خواهند داد و سارکوزی توانسته تنها 3 درصد آرای این دسته از رای دهندگان فرانسوی را جلب کند.

به گزارش منابع خبری، مناظره تلویزیونی امروز میان 2 نامزد دور دوم انتخابات تاثیر مهمی در جلب نظر و آرای رای دهندگانی دارد که بین سارکوزی و اولاند تردید دارند.