آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
جامعه
۱۷

هشدار وزارت علوم به واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

مدیرکل گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که مدرک تحصیلی واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که فاقد مجوز پذیرش دانشجو هستند؛ مورد تایید وزارت علوم نیست.

سیدابوالفضل حسنی در گفت و گو با ایرنا گفت: درحال حاضر بین 5 تا 7 واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز است و بقیه بدون داشتن مجوز پذیرش دانشجو فعالیت می کنند.

وی از برنامه وزارت علوم برای بررسی واحدهای بدون مجوز دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: قبلانیز به دانشگاه آزاد تذکر داده ایم که دفتر گسترش آموزش عالی هیچگونه تاییدی بر مدرک دانشجویانی که از واحدهای علوم و تحقیقات بدون مجوز فارغ التحصیل می شوند، نخواهد داشت.

حسنی یادآور شد: نداشتن مجوز اغلب واحدهای علوم و تحقیقات یکی از دغدغه های رئیس جدید دانشگاه آزاد است و امیدواریم با همکاری مشترک، هرچه سریع تر مشکل اخذ مجوزهای لازم برای این واحدهای دانشگاهی مرتفع شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر مجوز ایجاد رشته های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم صادر می شود اما ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته را خود دانشگاه آزاد تعیین می کند و وزارت علوم در این میان هیچگونه دخل و تصرفی ندارد از همین رو بعضا مشاهده شده که ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی رشته ها بیش از میزان معمول بوده است.

حسنی، ظرفیت اعلام شده از سوی وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را 15 نفر ذکر کرد و گفت: رعایت این میزان پذیرش، نقش موثری در ارتقای کیفی آموزش در دانشگاه آزاد خواهد داشت.