آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
جامعه
۱۷

محکومان موادمخدر از سایر زندانیان جدا می شوند

رئیس سازمان زندان ها گفت: با راه اندازی اردوگاه های جدید، محکومان مواد مخدر را از سایر زندانیان جدا می کنیم.

به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت اردوگاه های نگهداری معتادان افزود: وزارت بهداشت مسوول اردوگاه های درمان معتادان است و سازمان زندان ها طبق قانون محکومان مواد مخدر را نگهداری می کند. وظیفه سازمان زندان ها نگهداری از زندانیانی است که دارای حکم قضایی هستند و باید دوران محکومیت خود را در زندان سپری کنند.

وی ادامه داد: 5 اردوگاه نگهداری زندانیان در حال تکمیل است که طی 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد و ظرفیت هریک از این اردوگاه ها 30 هزار نفر است.

به گفته رئیس سازمان زندان های کشور با جداسازی زندانیان موادمخدر از سایر زندانیان اقدامات بسیار خوبی در زندان ها انجام خواهد شد و دیگر مشکلی از نظر نگهداری محکومان مواد مخدر و سایر زندانیان به وجود نمی آید.

اسماعیلی در حالی از جداسازی زندانیان موادمخدر در صورت راه اندازی اردوگاه های جدید خبر داده که پیش از این، او و معاونانش همواره بر جدا بودن محل نگهداری زندانیان جرایم مختلف بویژه در زندان هایی که وسعت کافی دارند سخن می گفتند، به نحوی که طبق گفته آنان گمان می رفت که دیگر هیچ زندانی موادمخدر در کنار سایر زندانیان قرار نمی گیرد. البته در همان زمان نیز تماس های مکرر زندانیان با مطبوعات نشان می داد که چنین تفکیکی در زندان ها وجود ندارد، هرچند که مسوولان سازمان زندان ها همواره این موضوع را تکذیب می کردند.