آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
سیاسی
۲

دادستان تهران: حکم اعدام مجید جمالی فشی، عامل ترور شهید علی محمدی تایید شده و پس از اجرا، آن را رسانه ای می کنیم

مشارکت چند قاچاقچی در ترور دانشمندان هسته ای

وزیر اطلاعات از بازداشت تعدادی از دانه درشت های قاچاق مواد مخدر خبر داد که با پرونده شهدای هسته ای نیز ارتباط داشته اند. به گزارش فارس، حیدر مصلحی در حاشیه یکی از نشست های ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در حال حاضر در زمینه دستگیری دانه درشت های قاچاق مواد مخدر که از وظایف اصلی وزارت اطلاعات است، موفقیت های خوبی داشته ایم.

وی افزود: انتظار ما از مردم اطلاع رسانی به دستگاه ها و ارائه سرنخ ها برای همکاری بیشتر است. مصلحی در پاسخ به این پرسش که وضعیت رسیدگی به پرونده شهدای هسته ای در چه مرحله ای است، تصریح کرد: تعدادی از دانه درشت هایی که در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده اند، به موضوع این شهدا مربوط می شوند. وی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.مسعود علی محمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی نژاد و مصطفی احمدی روشن، 4 دانشمند هسته ای کشورمان هستند که به ترتیب در تاریخ های 22 دیماه 88، هشتم آذر 89، اول مرداد و 21 دیماه 90 در چارچوب توطئه رژیم صهیونیست به شهادت رسیدند.

تایید حکم اعدام قاتل شهید علی محمدی

در همین حال، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از تایید حکم اعدام مجید جمالی فشی، عامل ترور و شهادت دکتر علی محمدی خبر داد و گفت: خبر اعدام این فرد را پس از اجرا، رسانه ای می کنیم. جلسه محاکمه این متهم در تاریخ اول شهریور سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار و 6 روز بعد، حکم اعدام وی صادر شد. این پرونده پس از صدور حکم به دیوان عالی کشور ارسال شد که دادستان تهران دیروز اعلام کرد این حکم در دیوان عالی کشور تایید شده است.

ملک زاده مورد رافت اسلامی قرار گرفت

دادستان تهران همچنین در مورد دلیل آزادی محمد شریف ملک زاده گفت: ایشان مورد رافت اسلامی قرار گرفت. به گزارش مهر، وی در مورد پرونده ملک زاده گفت: پرونده وی در آستانه ارسال به دادگاه و صدور کیفرخواست بود که براساس ارسال نامه و گزارش هایی برای رهبر معظم انقلاب، وی مورد رافت اسلامی و عفو ایشان قرار گرفت.