آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
سیاسی
۲

انتقاد قاضی از موکلان پرونده فساد بزرگ بانکی

در جریان برگزاری نهمین جلسه دادگاه پرونده فساد بزرگ بانکی، درگیری لفظی بین قاضی دادگاه و وکلای متهمانی که دیروز تفهیم اتهام شدند، رخ داد. وکلاکه پس از قرائت کیفرخواست موکلان خود، اصرار می کردند اتهامات مطرح شده بسیار سنگین است و موکلانشان این جرم ها را مرتکب نشده اند، با واکنش توام با ناراحتی قاضی سراج مواجه شدند که خطاب به آنان گفت: «من به عنوان یک شهروند و نه به عنوان یک قاضی دارم خودم را می بازم.

اینها کشور را خوردند، شما نباید به خاطر حق الوکاله همه چیز کشور را فدا کنید.» به گزارش مهر، قاضی ناصر سراج پس از استماع دفاعیات وکیل مدافع «ی.م» هنگامی که با گفته های وکلامبنی بر این که موکلانشان به این اندازه که در کیفرخواست مطرح شده جرم مرتکب نشده اند، با حالتی بسیار ناراحت افزود: کشور را بردند، شما حق الوکاله گرفته اید تا از موکلانتان دفاع کنید، این موضوع حق شماست، اگر به صلاحیت بنده هم ایراد بگیرید حق شماست، اما وجدانا ببینید که آنها چه کرده اند، اکنون کسانی را داریم که پول ندارند نان بخرند.

در دادگاه دیروز، یکی از متهمان پرونده بزرگمالی که در نهمین جلسه دادگاه حضور یافته بود، ضمن دفاع از خود و فامیلش یعنی یکی از وزیران سابق دولت، تاکید کرد: «درست است من فامیل وی هستم، ولی من از این ارتباط سوء استفاده نکردم. این را اضافه کنم که رابطه من با وزیر سابق دولت نهم رابطه استاد و شاگردی بوده است.» وی که متهم ردیف سوم این پرونده است، با بیان این که اتهامات وارده را قبول ندارد، افزود: حساب های ایشان (وزیر سابق) را چک کنید، او نیازی به این خرده ریزها ندارد، ضمن این که نمی توانسته از من حق حساب بگیرد. به گزارش مهر، در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از موکل خود با بیان این که «رسیدگی به اتهامات تمامی وزرا و معاونان آنها در صلاحیت دادگاه کیفری است»، این دادگاه را برای رسیدگی صالح ندانست، اما قاضی سراج این را نپذیرفت و با تاکید بر این که دادگاه صالح است، تصریح کرد: موکل شما دولتی نیست پس چرا می گویید دادگاه کیفری باید رسیدگی کند.