آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
اقتصادی
۴

تصمیمات جدید برای تعاونی های مسکن مهر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام تصمیمات جدید کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و تعاون در مورد تعاونی های مسکن مهر کم کار، گفت: تاکنون تکلیف 70 درصد تعاونی های فعال در 15 استان مشخص شده است.

غلامحسین حسینی نیا در گفت وگو با مهر با اعلام این که طبق آمارهای بین المللی از هر 5 شرکتی که به ثبت می رسد فقط یک شرکت به سن 5 سالگی می رسد، افزود: مابقی شرکت ها قبل از سابقه 5 سال تعطیل می شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که قطعا بخش های تعاونی و خصوصی کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست، اظهار کرد: اگر بتوانیم برای تعاونی ها یک آمار 75 درصدی ماندگاری و انجام فعالیت اقتصادی در نظر بگیریم، آمار قابل اتکایی خواهد بود.

حسینی نیا در ارتباط با آخرین وضعیت تعاونی های مسکن در کشور از برگزاری نشست های هفتگی و مشترک با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست ها تک تک پروژه های مسکن تعاونی مشکل دار مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و برای حل مشکلات آنها راهکارهایی ارائه می شود.

به گفته حسینی نیا، زمانبندی ای نیز در مورد تعاونی های مسکن مهر صورت گرفته است که طی آن تا پایان شهریور امسال نسل اول تعاونی های مسکن مهری که ساخت و سازها را انجام داده اند، فعالیت شان به اتمام برسد.

حسینی نیا از برنامه ریزی برای تعیین تکلیف 15 استان باقیمانده که در آنها تعاونی های مسکن مهر فعالیت دارند، خبر داد و گفت: در نشست ها تعیین تکلیف شده است که تعاونی هایی که تاکنون نتوانسته اند طبق زمانبندی های مشخص شده کار را دنبال کنند و به نحوی نیز طبق کارشناسی های صورت گرفته نمی توانند خودشان را برسانند، در شورای مسکن استان ها تعیین تکلیف می شود و قراردادهای آنها سه جانبه خواهد شد.