آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
اقتصادی
۴

طرح اتاق بازرگانی برای افزایش تولید واحدهای صنعتی

دبیر کل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از طرح این نهاد برای تکمیل ظرفیت بهره برداری از ساختارهای تولید و سرمایه گذاری ها در واحدهای موجود خبر داد.

محمدمهدی راسخ در مصاحبه با رادیو افزود: یکی از موضوع های مهم در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده بهینه و حداکثری از توان بخش تولید است تا فاصله تولید اسمی و روند موجود حذف شود.

وی گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی زیر ظرفیت اسمی خود تولید می کنند که باید تلاش کنیم از سرمایه گذاری های صورت گرفته حداکثر استفاده حاصل شود و برای این کار به سرمایه گذاری جدید نیاز نیست.راسخ، تامین بموقع نقدینگی و ارز مرجع را اصلی ترین نیازهای واحدهای تولیدی بیان کرد و گفت: چند هزار واحد صنعتی در شهرک های صنعتی متوقف است و بخش هایی هم زیر 50 درصد ظرفیت تولید می کنند.وی خواستار همکاری شبکه بانکی شد و گفت: از وزارتخانه های مسوول بخش تولید مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی انتظار داریم این موضوع را در اولویت قرار دهند. راسخ گفت: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در بنگاه های کوچک و متوسط است و واحدهای بزرگ تولیدی معمولااز حمایت بیشتری برخوردارند.