آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
اقتصادی
۴

بنزین 400 تومانی فعلامحدودیت زمانی ندارد

تعیین مهلت زمانی برای مصرف بنزین 400 تومانی ذخیره در کارت های سوخت تکذیب شد.

به گزارش ایسنا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد، تاکنون برای مصرف بنزین 400 تومانی ذخیره در کارت های سوخت زمانی تعیین نشده است.

یکی از مدیران شرکت پخش گفت: با توجه به این که در حال حاضر بنزین با 3 نرخ 100، 400 و 700 تومان عرضه می شود، برای نرخ جدیدی که در مرحله دوم هدفمندی قرار است اعلام شود، نیاز بود که یکی از این نرخ ها حذف شود، بنابراین تصمیم گرفته شد تا بنزین 100 تومانی تا پایان اردیبهشت ماه عرضه شود. سال گذشته مسوولان نفتی اعلام کرده بودند که بنزین 100 تومانی به هیچ وجه حذف نخواهد شد، اما در چند روز اخیر برای مصرف آن مهلت تعیین شده است. به این ترتیب می توان گفت دولت «فعلا» برنامه ای برای تعیین ضرب الاجل مصرف بنزین 400 تومانی ندارد.طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها مهلت استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی تا پایان اردیبهشت است و در صورت باقی ماندن بنزین 100 تومانی در کارت های سوخت در زمان تعیین شده، این سهمیه به بنزین با نرخ 400 تومان تبدیل می شود.

بیژن حاج محمدرضا، رئیس سندیکای جایگاه داران روز گذشته از احتمال تعیین مهلت زمانی برای مصرف بنزین 400 تومان همانند آنچه که برای بنزین 100 تومانی اتفاق افتاد، خبر داده بود.