آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
اقتصادی
۴

ایجاد 3/1 میلیون شغل در سال 90

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال از ایجاد 6/1 میلیون شغل گزارش شده توسط دولت در سال 90 خبر داد و گفت: مرکز آمار 3/1 میلیون شغل را تایید کرد.

محمد عطاردیان در گفت وگو با فارس با اشاره به جلسه شورای عالی اشتغال با حضور معاون اول رئیس جمهور، اظهار کرد: در این جلسه نماینده معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در مورد چگونگی ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی برای سال جدید گزارشی ارائه کرد.

وی افزود: در گزارش معاون نظارت راهبردی تاکید شده که برای ایجاد اشتغال در سال جدید نزدیک 200 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال با بیان این که در جلسه دیروز مرکز آمار ایران از 5/2 میلیون شغل وعده داده شده در سال گذشته اشتغال 3/1 میلیون شغل را تایید کرد، گفت: البته این موضوع موجب اختلاف اعضا شد چون نماینده دولت معتقد است که 6/1 میلیون شغل ایجاد شده، اما مرکز آمار علت این اختلاف را از بین رفتن 300 هزار فرصت شغلی می داند که جزو اشتغال جدید محسوب نکرده است.

عطاردیان از تشکیل کمیته مشترک با بانک مرکزی برای تامین اعتبار اشتغال در سال جدید و تعهدات گذشته خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد که در جلسات آینده اعضای این کمیته تعیین شوند تا میزان اختصاص اعتبار اشتغال را بررسی کنند.

مسوولان مرکز آمار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز در این باره اظهارنظر رسمی نکرده اند.