آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۴
جامعه
۱۷

میانگین درآمد هر صندوق صدقات فقط 1800 تومان

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: میانگین درآمد هر صندوق از هر بار تخلیه 1800 تومان است و بر اساس برنامه ریزی ها این رقم باید به 2500 تومان افزایش یابد.

سعید ستاری در گفت وگو با ایسنا با بیان این که پیش بینی ها مبنی بر جمع آوری 1100 میلیارد تومان کمک های مردمی در سال جاری است، اضافه کرد: این رقم از مجموع 7 / 5 میلیون صندوق کوچک، بزرگ، متوسط و فرودگاهی در سراسر کشور و دیگر کمک ها اعم از زکات، فطریه و غیره حاصل می شود، ضمن این که در سال گذشته مبلغ 160 میلیارد تومان مشارکت مردمی از صندوق های صدقات احصاء شده است. وی افزود: بر اساس برنامه 5 ساله پنجم توسعه تعداد صندوق صدقات کشور تا پایان این برنامه باید به 10 میلیون صندوق افزایش یابد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان این که 75 درصد خانواده های یزدی مشترک صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، عنوان کرد: استان یزد بیشترین ضریب نفوذ را در سطح استان های کشور دارا است. ستاری ادامه داد: بالاترین رقم درآمدی از تخلیه هر صندوق صدقات با 2500 تومان مربوط به استان سمنان است و بیشترین تعداد مشترکین صندوق صدقات در استان اصفهان قرار دارد. وی همچنین گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه تعداد مشترکان صندوق صدقات باید به 10 میلیون و درآمدهای حاصل از مشارکت های مردمی باید به2 برابر ارتقا یابد.