آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
جامعه
۱۷

احداث دومین قبرستان پایتخت در حسن آباد

معاون عمرانی استاندار تهران از اختصاص 600 هکتار زمین جدید در حسن آباد واقع در جنوب کهریزک برای توسعه بهشت زهرا خبر داد و گفت: به این ترتیب گورستان دوم پایتخت نشین ها در حسن آباد احداث خواهد شد.

محمدرضا محمودی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح ساماندهی گورستان های پایتخت و امکان ایجاد چندین گورستان درشهر تهران با توجه به ترافیک روزهای پایانی هفته در منطقه بهشت زهرا گفت: شمال شهر تهران به لحاظ ارزشمند بودن زمین و عدم صدور مجوز برای توسعه شهر و ساخت وساز در ارتفاعات بالای 1800 متر امکان ایجاد گورستان وجود ندارد و عملاغیرممکن است.

به گفته وی، در راستای توسعه و ساماندهی گورستان ها و بهشت زهرای تهران منطقه ای در شمال حسن آباد واقع در جنوب کهریزک مشخص شده که باید تغییر کاربری داده شود تا در اختیار سازمان بهشت زهرا قرار گیرد.

وی با بیان این که در مناطق جنوبی تهران قابلیت های زیادی برای ایجاد و تغییر کاربری زمین ها به گورستان وجود دارد، افزود: برای اجرای طرح توسعه گورستان های پایتخت در شمال حسن آباد 600 هکتار زمین برای طرح توسعه گورستان های تهران پیش بینی شده که در اختیار شهردار تهران قرار خواهد گرفت، اما تاکنون درخواست کتبی از سوی سازمان بهشت زهرا به استانداری ارسال نشده است.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: در منطقه غرب تهران نیز سال گذشته زمینی به مساحت 240 هکتار در منطقه اشتهارد تغییر کاربری داده شد و در مصوبه این طرح به شرط پذیرش اموات مناطق غرب تهران این زمین برای دفن اموات شهرهای کرج، ملارد، قدس، شهریار، اشتهارد و صفادشت اختصاص داده شد.