آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
جامعه
۱۷

آغاز برخورد با آلودگی صوتی خودروها

پلیس پایتخت از اجرای طرح ضربتی برخورد با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کنند، خبر داد.

این طرح در پی درخواست های شهروندان به مرحله اجرا گذاشته شده است و ماموران پلیس با خودروهایی که نسبت به تولید صدای ناهنجار و غیرمتعارف با بوق های شیپوری، لوله اگزوز، و بلند کردن صدای بلندگوهای خود ایجاد مزاحمت برای شهروندان می کردند، برخورد کردند.

به گزارش ایسنا، اجرای این طرح به طور گسترده در خیابان هایی همچون ستارخان، پاسداران، آفریقا و بخش هایی از مناطق جنوبی تهران به مرحله اجرا گذاشته شده است.

در یکی از موارد برخورد پلیس، خودروی پرایدی که به ادعای مالک آن حدود 7 میلیون تومان ارزش داشت، تجهیزات صوتی با ارزش بیش از 8 میلیون تومان روی آن نصب شده بود.

ماموران پلیس تهران ضمن جریمه 40 هزار تومانی این دسته از متخلفان، نسبت به توقیف خودروی آنها از یک هفته تا یک ماه با توجه به نوع مزاحمت ایجاد شده اقدام کردند.در این طرح علاوه بر ماموران انتظامی، ماموران پلیس راهور تهران نیز مشارکت دارند و با خودروهای متخلف برخورد می کنند.

پلیس تهران بزرگ ضمن درخواست از شهروندان مبنی بر اعلام معابری که این دسته از خودروها در آنها نسبت به ایجاد مزاحمت در آنها اقدام می کنند اعلام کرده است در روزهای آتی اجرای این طرح در سایر معابر شناسایی شده که معمولااین دسته از مزاحمین در آنها تردد دارند به طور جدی اجرا می شود.

سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ چندی پیش اعلام کرده بود که پلیس پایتخت با رانندگانی که برای مردم ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی می کنند بزودی به طور گسترده برخورد خواهد کرد.