آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
صفحه آخر
۲۰
خوب است بدانید که…

چطوری کفش بخریم؟

پا را قلب دوم ما می دانند، بنابراین توجه به راحتی و سلامت آن بسیار حائز اهمیت است. امروز می خواهیم درباره چگونگی خرید کفش برایتان بگوییم.

باور می کنید ساعتی که کفش می خرید در راحتی کفش تان تاثیر دارد؟ نشنیده اید که می گویند کفش را باید شب خرید؟! پس فکر می کنید چرا غروب که می شود پاساژهای کفش فروشی شلوغ می شوند؟ دلیلش این است که از عصر به بعد پاها تقریبا متورم می شود و اندازه آنها تغییر می کند. اگر کفش را روز بخرید، شب که پاهایتان ورم می کنند احساس می کنید کفش تان تنگ شده است و حتی امکان دارد پایتان را بزند.

کفش را متناسب با فصل انتخاب کنید. کفش های روشن برای فصل های پر بارش مناسب نیستند، چون به سرعت کثیف می شوند. کفش های تابستانی و بهاری می توانند حفره دار، بندی یا پارچه ای باشند و چه بهتر که رنگ های روشن داشته باشند.

پیش از خرید با خودتان مرور کنید، قرار است با کفش تان چه کار کنید؟ می خواهید با آن پیاده روی کنید؟ می خواهید ورزش کنید؟ می خواهید با آن به مهمانی بروید یا در مجالس رسمی بپوشید؟ می گویید امکان ندارد کسی کفش بخرد بدون این که به کاربردش فکر نکرده باشد؟ ما می گوییم امکان دارد. کم پیش نمی آید که مردم برای خرید چیزی به بازار می روند و چیز دیگری می خرند که کاربردی برایشان ندارد و فقط جا تنگ می کند.

به محل اتصال رویه و کفی کفش دقت کنید. اگر چسب کاری شده و جای دوخت دارد آن را نخرید.

کفش های چرمی واکس خورند و روغن دستگاه های واکس زن پس از مدتی کدرشان می کند، پس همراه کفش های چرمی حتما واکس همرنگ شان را هم بخرید.

هرگز کفشی را که بزرگ تر از سایز پای شماست، به این بهانه که با گذاشتن کفی اندازه تان می شود، نخرید چون حتی اگر اندازه تان شود به پایتان آسیب خواهد زد.

می دانید انگشت کوچکی که زیر رویه کفش برجسته شده نشانه چیست؟ این یک هشدار است! کفش به پایتان آسیب می زند! آن را نخرید. درباره چگونگی تمیز کردن کفش فردا در همین ستون برایتان خواهیم نوشت.