آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
صفحه آخر
۲۰
از دور از نزدیک

خواب های خود را انتخاب کنید

2 محقق نیویورکی اقدام به ساخت یک چشم بند خواب کرده اند که با استفاده از آن می توانید رویاهای شفاف و قابل کنترل داشته باشید.

به گزارش مهر، این چشم بند با نام ریمی، شبیه چشم بند خواب است، اما دارای یک دستگاه ارتقادهنده ویژه حرکت سریع چشم (REM) است که قرار است به فرد کمک کند رویاهای شفافی ببیند، چرا که مغز در حال رویادیدن در حالت هوشیاری به سر می برد.

هدف از تولید این محصول این است که افراد رویاهای انتخابی داشته باشند و بتوانند افرادی را که در خواب ملاقات می کنند، انتخاب کنند.

اختراع این چشم بند تداعی کننده فیلم «تلقین»ساخته کریستوفر نولان با بازی دی کاپریو است که در آن گروهی از جاسوس ها وارد رویای مردی می شوند تا ایده ای را در ناخودآگاه وی وارد کنند. کارگردان این فیلم گفته است این ایده 10 سال پیش به ذهن وی رسیده است.

این نورها طوری برنامه ریزی شده اند که می توانند توالی طراحی شده توسط کاربر را تولید کنند.

مراحل خواب به 2 مقوله اصلی تقسیم شده است؛ حرکت سریع چشم و حرکت غیرسریع چشم. در طول شب افراد می توانند بین این مراحل در حرکت باشند، اما در مرحله حرکت سریع چشم است که خواب دیدن صورت گرفته و تا صبح ادامه دارد.

به نظر می رسد که این چشم بند به این مراحل هشدار داده و از طریق نورهای در حال درخشش وارد رویا می شود، این وسیله 4 تا 5 ساعت در انتظار می ماند تا کسی که خوابیده وارد سنگین ترین مراحل حرکت سریع چشم شود، سپس چراغ ها را روشن می کند.

ایده این چشم بند ساده است، شما در خواب در حال انجام یک بازی بی نقص گلف هستید و در دور دست ها نورهای قرمز رنگی را در حال درخشش می بینید.