آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

هوا گرم می شود

احسان مرادی

گرچه بارش های زیبای بهاری در مناطقی از کشور سبب شادی مردم و لطافت هوای سومین ماه بهار شد، اما هجوم دوباره ریزگردها در نیمی از ایران، کیفیت هوا را بشدت کاهش داد و نفس هموطنان ساکن در جنوب غرب را به شماره انداخت!

دیروز: روز گذشته و در ساعات بعدازظهر تا شب بارش های رگباری در نیمه شمالی، شمال غرب، مناطقی از غرب، دامنه های مرکزی و تا حدی جنوبی زاگرس، دامنه های البرز، تهران، شمال شرق و مناطقی از مرکز ادامه یافت. بارش ها در برخی مناطق شدید و همراه با تگرگ بود که سبب آبگرفتگی و خساراتی نیز شد. همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق وسیعی از کشور گزارش شد. اضافه شدن ریزگردهای عربی، کیفیت هوای استان های جنوب غربی، تا حدی غربی، جنوبی و حتی مرکزی را کاهش داد. روز گذشته دمای هوا در بیشتر نقاط کشور کاهش محسوسی یافت.

امروز: امروز انتظار داریم بارش های رگباری در مناطق یاد شده به صورت ضعیف تر ادامه داشته باشد. همچنین دمای هوا از امروز رو به افزایش می گذارد که این افزایش تا هفته آینده تداوم دارد. گرد و خاک موجود در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور نیز امروز باقی خواهد ماند.

آینده نگری: بتدریج از فردا بارش ها منحصر به شمال شرق و تا حدی شرق کشور خواهد شد. پس از آن نیز جوی پایدار بیشتر نقاط را فرا خواهد گرفت. طی روزهای آینده گرد و خاک موجود در مناطق مختلف کشور به صورت رقیق تر خواهد ماند و در ساعاتی وزش باد شدید را انتظار داریم. در این مدت خلیج همیشه فارس و دریای خزر مواج خواهد بود. فردا افزایش دما در نیمه شمالی و بخصوص در سواحل دریای خزر محسوس است. می شود گفت وزش باد گرم را در این مناطق شاهد خواهیم بود.