آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
حوادث
۱۹

رئیس فراری بانک دستگیر شد

رئیس یکی از بانک های دولتی در شهر ری که به اتهام اختلاس 12 میلیارد تومانی تحت تعقیب پلیس بود، در گلوگاه چابکسر گیلان شناسایی و همراه مرد جوانی دستگیر شد.

به گزارش جام جم، چندی پیش نماینده حقوقی یکی از بانک های دولتی در شهر ری با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب علیه رئیس یکی از شعبات بانک این شهر به اتهام اختلاس و فرار از محل کارش شکایت کرد.

وی گفت: بازرسان هنگام کنترل و بررسی مدارک مالی بانک متوجه شدند، موجودی بانک با اسناد و مدارک ثبت شده، مطابقت ندارد. در ادامه بررسی ها معلوم شد پول های کلانی به حساب رئیس بانک واریز شده است.

وی یادآور شد: با تحقیق و بررسی در این باره، متوجه شدیم رئیس بانک 12 میلیارد تومان اختلاس کرده و به طرز مرموزی ناپدید شده است. در پی این شکایت، پرونده ای تشکیل و تحقیق برای دستگیری متهم فراری آغاز شد.

دستگیری متهم در جاده شمال

جستجو ها ادامه داشت تا این که 2 روز پیش ماموران انتظامی گیلان هنگام کنترل خودرو های عبوری در گلوگاه چابکسر به یک خودروی سواری که 2 سرنشین داشت، ظنین شدند. ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن مقادیری مواد مخدر تریاک و 2 کیف دستی کشف و متهمان را به پلیس آگاهی منتقل کردند.

در بازرسی از 2 کیف کشف شده از متهمان مقادیری دلار، یورو و لیر، 2 عدد گذرنامه، دستبند طلا، انگشتر طلابا نشان برلیان و 2 دستگاه لپ تاپ کشف و ضبط شد.

متهمان در بازجویی مقدماتی گفتند اموال مکشوفه متعلق به خودشان است و قصد دارند به یکی از شهر های شمالی سفر کنند. در پی تناقض گویی متهمان، تحقیقات از آنها ادامه داشت تا این که ماموران با کسب اطلاعاتی متوجه شدند یکی از متهمان شباهت بسیاری به یک متهم دارد که از سوی دادسرای شهر ری تحت تعقیب است.

اعتراف به اختلاس 12 میلیارد تومانی

به این ترتیب این بار یکی از متهمان در بازجویی اعتراف کرد رئیس یکی از بانک های شهر ری بوده و به اتهام اختلاس 12 میلیارد تومانی تحت تعقیب است.

در ادامه تحقیق از این متهم معلوم شد او قصد داشته به کمک دیگر متهم دستگیر شده، از کشور خارج شود. در پی اعتراف متهم، دیگر همدست او نیز گفته هایش را تایید کرد. بنابراین گزارش، برای متهمان قرار قانونی صادر شد. آنها برای ادامه تحقیقات به پلیس تهران انتقال یافتند.