آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
جهان
۶

عفو بین الملل: انفجارهای اخیر سوریه جنایت جنگی است

سازمان عفو بین الملل انفجارهای اخیر سوریه را جنایت جنگی توصیف کرد و خواستار محاکمه عاملان این جنایت تروریستی شد.به گزارش ایسنا، سالیل شتی، دبیرکل سازمان عفو بین الملل ضمن محکوم کردن انفجارهای اخیر سوریه، این انفجارها را جنایات جنگی خواند و گفت: انفجارهای اخیر سوریه در حقیقت حاکی از بی توجهی و ارزش ندادن به زندگی انسان هاست و سازمان عفو بین الملل نیز هرگونه حملات علیه غیرنظامیان را محکوم می کند. دبیرکل سازمان عفو بین الملل در ادامه از مسوولان خواست تا عاملان این جنایت تروریستی را به مراجع قضایی تحویل دهند. سالیل شتی تصریح کرد، هدف قرار دادن غیرنظامیان و حملات کورکورانه در حقیقت نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشر و نوعی جنایت جنگی است. منطقه القابون در شهر دمشق، پایتخت سوریه شاهد انفجارهایی در دو روز اخیر بود که در پی آن دست کم 10 نفر کشته و شماری زخمی شدند.

این در حالی است که روز گذشته نیز انفجاری تروریستی در مسیر فرودگاه دمشق در نزدیکی اداره جنگ الکترونیک رخ داد که در آن یک دستگاه اتوبوس منفجر شد. هنوز روشن نیست که عامل انفجار دیروز یک خودروی بمبگذاری شده بوده یا این که بسته انفجاری در آن نقطه منفجر شده است. منابع خبری عربی می گویند طی درگیری های دو روز گذشته سوریه دست کم 50 نفر دیگر کشته شده اند؛ اما این خبرها از سوی منابع رسمی سوریه هنوز تایید نشده است.

در یک خبر دیگر مربوط به تحولات سوریه، منابع رسمی اردن اعلام کردند، کوفی عنان به منظور دیدار با مسوولان بلندپایه این کشور و رایزنی جهت یافتن راهکاری برای حل بحران سوریه طی چند روز آینده به اردن سفرخواهد کرد.