آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
جهان
۶

برگزاری کنفرانس «دوستان یمن» در ریاض

2 روز پس از کشته شدن 90 نفر از نیروهای یمنی در حمله انتحاری القاعده، سران 60 کشور و سازمان بین المللی روز گذشته در سومین دور کنفرانس موسوم به «دوستان یمن» در ریاض شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، در این سری نشست ها که پیش تر در لندن و نیویورک برگزار شده بود، تحولات سیاسی یمن از زمان برکناری علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق این کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در نشست دیروز ریاض موضوعاتی از قبیل روند انتقال سیاسی قدرت در یمن، محورهای اقتصادی و چالش های امنیتی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. بر همین اساس، تلویزیون دولتی امارات متحده عربی گزارش داد، سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان در آغاز این نشست اعلام کرد عربستان سعودی متعهد شده است تا 25 / 3 میلیارد دلار به یمن کمک کند. وی افزود: من یک بار دیگر بر حمایت عربستان از یمن به منظور کمک به دستیابی ثبات، رفاه و آسایش در برابر تهدیدهایی چون افراط گرایی و تروریسم تاکید می کنم.

از سوی دیگر، منابع یمنی اعلام کردند محمد سالم باسندوه، نخست وزیر یمن و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب هم در کنفرانس مذکور شرکت کرده اند. باسندوه در نشست ریاض گفت: یمن در حال حاضر به حمایت و کمک برادران و دوستان خود برای خروج از بحران های پیچیده موجود نیاز دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس به نوبه خود عنوان کرد: کشورهایی که در این نشست شرکت می کنند به بررسی راهکارهای فوری خواهند پرداخت که می توان از طریق آنها بحران انسانی و سایر مشکلات و چالش های موجود در یمن را حل کرد.