آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۹
جهان
۶

میت رامنی به اوباما نزدیک شد

میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست و نامزد بالقوه حزب جمهوریخواه برای رقابت با باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا روز سه شنبه در ادامه پیروزی های خود در رقابت های درون حزبی جمهوریخواهان، توانست در ایالت های جنوبی «آرکانزاس» و «کنتاکی» آمریکا نیز به پیروزی دست یابد.

به گزارش فارس، فرماندار سابق ماساچوست در ایالت آرکانزاس 71 درصد آرا و در کنتاکی نیز 67 درصد آرا را از آن خود کرد. ران پل، فرماندار سابق ایالت تگزاس و از نزدیک ترین رقبای رامنی نیز در این انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان تنها 12 درصد آرای این دو ایالت را به دست آورد.

این پیروزی، رامنی را به دستیابی به امتیازات مورد نیاز نمایندگان ایالت های آمریکا برای تایید رسمی نامزدی او از حزب جمهوریخواه جهت رقابت با اوباما نزدیک می کند.

رامنی در شرایط فعلی به 89 رای دیگر نمایندگان آمریکایی برای نامزدی نهایی حزب جمهوریخواه نیاز دارد و انتظار می رود که این تعداد رای در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان که قرار است هفته آینده در ایالت تگزاس برگزار شود، حاصل گردد.

تگزاس 152 نماینده دارد و رقابت های درون حزبی در این ایالت در 29 ماه می سال جاری (9 خرداد) برگزار خواهد شد. نامزد نهایی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا باید تا آخر ماه آگوست (اوایل شهریور) رای دست کم 1144 هیات نمایندگی حزب را به دست آورد. جمهوریخواهان رسما نامزد خود را در مجمع این حزب در ماه آگوست در تمپای فلوریدا معرفی می کنند.