آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
اقتصادی
۴

طرح جدیدی برای ساخت مسکن در کلانشهرها

وزیر راه و شهرسازی از طرح جدیدی برای ساخت مسکن در کلانشهرها بجز تهران خبر داد.

علی نیکزاد پیش از این از طرح دولت برای ساخت مسکن ویژه تهران متناسب با درآمد اقشار متوسط رونمایی کرده بود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که سیاست های مختلفی برای کنترل بازار اجاره بها و همچنین قیمت مسکن از سوی دولت اتخاذ شده است، اظهار کرد: حرکت مهم دولت برای کنترل بازار مسکن افتتاح هایی است که در سراسر کشور صورت می گیرد.

علی نیکزاد در گفت وگو با ایسنا ادامه داد: به طور مثال افتتاح مسکن مهر شهرهای پرند و هشتگرد در روزهای قبل و مسکن مهر کرمانشاه که دیروز انجام شد و همچنین 59 هزار واحد مسکونی که فقط در سطح استان تهران افتتاح می شود، یکی از گام های کنترل بازار مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که امیدوارم وسیله قانونی تعزیرات و قیمت مرجع در کشور اجرا نشود، تصریح کرد: اگر لازم باشد از این ابزارها بهره می بریم، البته امیدواریم با ثبت نام ها و افتتاح هایی که انجام می شود، قیمت مسکن خود به خود کنترل شود. وی درباره مسکن ویژه در تهران با تاکید بر این که نام این پروژه مسکن ویژه نیست، گفت: این مسکن ها در تهران در حال ساخت است و اواسط تابستان نحوه ثبت نام آن اعلام می شود. نیکزاد افزود: نکته اجباری و الزامی این طرح این است که این مسکن ها به افراد واجد شرایط یعنی کسانی که خودشان و همسرانشان زمین، آپارتمان یا وام یارانه دار نگرفته اند، تعلق می گیرد. وزیر راه و شهرسازی از ساخت نوعی مسکن در سایر کلانشهرهای کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت این مسکن ها از سال بعد آغاز می شود و در اختیار افراد واجد شرایط با امتیازبندی مشخص و با آورده بالاتر از مسکن مهر واگذار می شود.

وی با بیان این که ساخت 75 هزار واحد مسکونی برای مردم تهران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در مرحله اول ثبت نام 40 هزار واحد اعلام شده و دفاتر پستی ثبت نام ها را انجام می دهند. نیکزاد افزود: پس از ثبت نام متقاضیان و بررسی درخواست آنان در صورت واجد شرایط بودن از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی می شود تا 5 میلیون تومان را به عنوان اولین آورده خود پرداخت کنند.