آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
اقتصادی
۴

گزارش بانک مرکزی از قیمت خوراکی ها در هفته گذشته

بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به نوزدهم خردادماه جاری، از افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ و کاهش نرخ برنج وارداتی خبر داد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به نوزدهم خرداد جاری اعلام کرد: در گروه لبنیات قیمت کره پاستوریزه اندکی افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود. قیمت تخم مرغ افزایش جزیی داشت و شانه ای 35000 تا 45000 ریال فروش می رفت.در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی بدون تغییر بود. قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو افزایش یافت. در گروه حبوب، بهای عدس نسبت به هفته قبل اندکی کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه افزایش داشت.

در هفته مورد بررسی، در میادین زیرنظر شهرداری تهران سیب قرمز و زرد تخم لبنان و انگور عرضه نمی شد و میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می کردندکه در گروه میوه های تازه بهای سیب قرمز و زرد تخم لبنان افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای بادنجان و پیاز افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه کاهش داشت.

در این هفته بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله کاهش جزئی ولی قیمت گوشت مرغ افزایش یافت. در هفته مورد بررسی، بهای شکر، چای خارجی و روغن نباتی مایع اندکی افزایش داشت. قیمت قند و روغن نباتی جامد ثابت بود.