آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
جامعه
۱۷

جای خالی داروهای دیالیز در فهرست حمایتی

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با گلایه از نبود داروهای بیماران کلیوی در فهرست حمایتی رئیس جمهور گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی 55 هزار بیمار را زیر پوشش خود دارد و طبق اساسنامه پوشش های درمانی، رفاهی و آموزشی به عهده ماست.

پیش از این اعلام شد که بنا به دستور رئیس جمهور تعداد 200 عدد داروی بیماران سرطانی و صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.به گفته رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی، رئیس جمهور دستور داده که 202 قلم دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج رایگان شود که 8 قلم از اینها مربوط به بیماران پیوندی است که نامی از بیماران دیالیزی در آن نیامده است. دارویی که زمانی رایگان بود، در حال حاضر بیمار دیالیزی باید 35 هزار تومان بابت آن بپردازد و دیگر این که بیمار برای دیالیز اورژانس باید پول بدهد.به گزارش فارس، مصطفی قاسمی افزود: اکنون باید بیش از 75 هزار بیمار کلیوی در کشور داشته باشیم که 22 هزار مورد آن شناخته شده است و این نشان می دهد که ما در شناسایی، درمان و آموزش بیمار کلیوی کوتاهی کرده ایم.

قاسمی خطاب به نمایندگان استانداری ها اذعان کرد: در تمام استان ها این مساله باید جدی گرفته شود که اگر 15 تا 20 درصد به تعداد بیماران کلیوی در سال اضافه می شود در آینده تامین پرستار و دستگاه وجود نخواهد داشت، چرا که فعلا وزارت بهداشت امکان تامین ندارد.