آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
جامعه
۱۷

آموزش و پرورش امسال استخدام ندارد

وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی 25 هزار فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: آموزش و پرورش امسال استخدام نیروی جایگزین بازنشسته ها ندارد.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان این که در بازنشستگی پیش از موعد، «خانم ها با 20 سال سابقه و بالاتر» و «آقایان با 25 سال سابقه و بالاتر» می توانند بازنشسته شوند، افزود: در گذشته برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان باید ابتدا 15 میلیون تومان به ازای هر فرهنگی به حساب صندوق بازنشستگی واریز می کردیم که این موضوع برداشته شد؛ ضمن این که در قانون بازنشستگی پیش از موعد که در گذشته اجرا می شد، نیروهای کارآمد تحریک می شدند تا از آموزش و پرورش بروند.

وی با بیان این که حدود 10 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش دارای پرونده بیماری صعب العلاج هستند، گفت: در تلاش هستیم 10 هزار سهمیه در کشور برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در نظر بگیریم و با مسوولیت مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش منطقه، فرهنگیان دارای بیماری صعب العلاج که نمی توانند به فعالیت بپردازند، شناسایی شده و بازنشسته شوند.

حاجی بابایی با تاکید بر این که بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان دارای بیماری صعب العلاجی است که در مقاطعی جز ابتدایی و فنی تدریس می کنند، افزود: البته اگر موارد خاص در این مقاطع نیز وجود داشته باشد، بازنشسته پیش از موعد خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که امسال جایگزینی برای بازنشسته ها در آموزش و پرورش نداریم و نیرویی استخدام نمی شود به فارس گفت: سال گذشته 19 هزار فرهنگی بازنشسته شده اند که برخی از آنها فرهنگیان خانمی بودند که از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کرده اند.

وی درخصوص آمار فرهنگیانی که به صورت عادی بازنشسته می شوند، اعلام کرد: به طور دقیق نمی توانیم آماری در این خصوص ارائه دهیم، چرا که فرهنگیان در برخی از رشته ها به رغم 30 سال سابقه ادامه خدمت می دهند؛ اما پیش بینی می کنیم در کل 15 هزار نفر به صورت عادی بازنشسته شوند که البته ممکن است این رقم000 2 نفر کم یا زیاد باشد.