آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۲
جهان
۶

آمادگی سوریه برای دفاع

در حالی که سران کشورهای غربی همراه هم پیمانان عرب خود هر روز با قوت بیشتری طرح گزینه نظامی درباره بحران سوریه را مطرح می کنند، مقامات سوری می گویند آمادگی کامل برای دفاع از کشورشان را دارند.

به گزارش فارس، ریاض عباس سفیر سوریه در هند گفت، اگر علیه کشورش اعلام جنگ شود، دمشق کاملاآماده ورود به آن است تا از خود دفاع کند.

وی این سخنان را در واکنش به تهدیدهای اخیر علیه کشورش اعلام کرد و گفت دمشق هیچگاه اقدامات سرکوبگرانه را در دستور کار قرار نداده مبادا تخریب گسترده ای حاصل شود و همواره آماده گفت وگو با مخالفان بوده است.

عباس با بیان این که کشورش هنوز به طرح کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه، پایبند است، در واکنش به کشتارهای اخیر در سوریه و اتهام به ارتش اعلام کرد هیچ کشوری مردم خود را ذبح نمی کند.این در حالی است که ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه یکشنبه خود با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، ضمن اشاره به این که نمی تواند مداخله نظامی در سوریه را رد کند، اعلام کرد وضعیت در سوریه به سمت خشونت های دهه 1990 در بوسنی می رود.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه مصاحبه خود مدعی شد زمان به وضوح برای اجرای طرح آتش بس کوفی عنان نماینده بین المللی در امور سوریه در حال اتمام است و انگلیس تقریبا در حال بررسی این است که در صورت شکست طرح عنان چه کاری باید انجام دهد.