آرشیو شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۶
جهان
۶

اخبار ضد و نقیض درباره سلامت شاه عربستان

طی چند روز گذشته اخبار ضد و نقیض فراوانی در مورد سلامت امیرعبدالله پادشاه عربستان مخابره شده است. حتی در این میان برخی اخبار حاکی از مرگ پادشاه این کشور بود. در همین راستا و در پی انتشار خبرهایی مبنی بر مرگ پادشاه عربستان، خبرگزاری رسمی این کشور(واس) با اعلام موفقیت آمیز بودن یک عمل جراحی که روی وی انجام شده است، بطور غیرمستقیم خبر مرگ امیرعبدالله را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، بخش عربی پایگاه اطلاع رسانی شبکه تلویزیونی سی.ان.ان به نقل از خبرگزاری عربستان نوشت: دیوان پادشاهی عربستان با صدور بیانیه ای بر انجام یک عمل جراحی موفقیت آمیز روی مهره سوم ستون فقرات امیرعبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در روز دوشنبه در شهرک پزشکی ملک عبدالعزیز ریاض تاکید کرد. این گزارش می افزاید: این سومین عمل جراحی روی ستون فقرات ملک عبدالله در کمتر از یک سال است. او دو عمل جراحی گذشته را در اواخر سال گذشته در آمریکا انجام داد. به گفته منابع عربستانی، وی از بیماری های مختلفی مانند فشارخون، در رفتگی مهره در ستون فقرات و برخی بیماری های طاقت فرسا و خطرناک رنج می برد.

پیشتر برخی رسانه ها اعلام کرده بودند خبر مرگ شاه سعودی کاملاصحت دارد، اما به دلیل بحران جاری در منطقه عربی و تحولات متعدد و پرتنش در کشورهای مختلف عربی، مقامات سعودی ترجیح می دهند این خبر را فعلامنتشر نکنند. همچنین برخی منابع گفته بودند دلیل دستور آماده باش نیروهای نظامی و امنیتی در عربستان سعودی دقیقا به دلیل وخیم بودن حال پادشاه و احتمال مرگ قریب الوقوع اوست.

همچنین اقدام شتابزده شاه عربستان طی هفته گذشته در تعیین ولیعهد بعدی موجب شده است که ناظران در این کشور از احتمال جدی بودن بیماری وی خبر دهند.