آرشیو شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۶
جهان
۶

کشته شدن 19 نفر در انفجارهای عراق

در اثر انفجار چند خودروی بمبگذاری شده در بعقوبه و بغداد پایتخت عراق و دیگر مناطق این کشور 19 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا، در اثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در پارکینگ خودرو ها در بعقوبه واقع در شمال شرق بغداد شش نفر کشته و 51 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین در انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در منطقه الوشواش واقع در غرب بغداد در یک بازار هشت نفر کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند. در شهر التاجی واقع در شمال پایتخت نیز در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده دو نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر دو نفر از اعضای شوراهای بیداری در مرکز سامرا واقع در شمال بغداد در حمله افراد مسلح نا شناس کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. در کنار این انفجارها و حوادث، در خبری اعلام شد افرادی ناشناس روز پنحشنبه با حمله به منزل امام جمعه بصره که یکی از رهبران جریان صدر نیز به شمار می رفت، وی را ترور کردند.

به گزارش فارس، افراد نزدیک به دفتر صدر در استان بصره از ترور عبدالستار البهادلی یکی از رهبران این جریان خبر دادند. براساس این گزارش، البهادلی، صبح پنجشنبه در مقابل منزلش در محله الطویسه در بصره هدف قرار گرفته است. شیخ کاظم المحمدی یکی از رهبران جریان صدر در بصره اعلام کرد چند فرد مسلح نقاب دار، ساعت چهار صبح به منزل البهادلی حمله کردند و پس از آن که محافظانش را در اتاقک مخصوص نگهبانی زندانی کردند، تمام اعضای خانواده البهادلی را در یکی از اتاق های منزلش حبس کردند و پس از تیراندازی به سوی البهادلی و به شهادت رساندنش، منزل را ترک کردند. البهادلی یکی از رهبران جریان صدر، یکی از فرماندهان جیش المهدی، امام جمعه بصره از سال 1998 و رئیس دفتر جریان صدر در این شهر بود.