آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۰
جامعه
۱۷

صدور ویزای حج لغو نشد اضافه سهمیه نداریم

مسئولان سازمان حج و زیارت به مردم اطمینان دادند توقف صدور ویزای عمره صرفا مربوط به متقاضیانی است که قرار بوده از سهمیه اضافه عمره استفاده کنند و هنوز هم اعزام روزانه 4500 زائر از کشورمان به عربستان ادامه دارد.

هر چند این نکته از سوی سازمان حج و زیارت چند بار اعلام شده است که متوقف شدن سیستم صدور ویزا به دلیل بروز مشکلی در سیستم شرکت ارائه دهنده خدمات عمره است و افرادی که در سهمیه عادی عمره گنجانده شده بودند همچنان به عربستان اعزام می شوند، مسئولان این سازمان حاضر نیستند پاسخ پرسش های دیگر خبرنگاران را در این باره بدهند.

همین وضع باعث شده است بازار شایعه درباره توقف صدور ویزای زائران ایرانی گرم شود و حتی حالاحرف و حدیث هایی درباره این که سازمان حج و زیارت در به وجود آمدن این مشکل مقصر بوده است، شنیده می شود.

گفته می شود که جابه جایی های اخیر در سازمان حج و زیارت سبب شده است این سازمان بسیار دیر برای ارائه درخواست سهمیه اضافه عمره اقدام کند و همین امر باعث شده است عربستان درخواست کشورمان را برای سهمیه اضافه نپذیرد.

این خبر البته از سوی منابع آگاه در این سازمان تائید نشده است، اما برای هر شایعه ای باید درصدی از راست بودن را در نظر گرفت که سکوت معنی دار سازمان حج و زیارت و پاسخگو نبودن مسئولانش به رسانه ها، احتمال درست بودن این شایعه را بیشتر می کند.