آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۰
جامعه
۱۷

خبرنگاران مجرد هم وام مسکن می گیرند

در حالی که دستورالعمل اجرای قول رئیس جمهور به خبرنگاران برای ارائه وام مسکن سرشار از ابهام بود، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد بخشی از این ابهامات را رمزگشایی کرد و از اعطای وام مسکن به مجردها خبر داد.

به گزارش فارس، یکی از این اشکالات اساسی در دستورالعمل ارائه وام مسکن به خبرنگاران، موضوع شرط «تاهل» است آن هم برای حرفه ای که عمده شاغلان آن، نسل جوانی هستند که یکی از دغدغه های اصلی آنها که عامل مجرد ماندنشان است «نداشتن مسکن» است. خبرگزاری فارس در راستای پیگیری حقوق خبرنگاران به بخشی از اشکالات وارد بر این دستورالعمل مبهم پرداخت که خوشبختانه اثرگذار بوده است.

پدرام پاک آیین مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با فارس در تشریح این دستورالعمل گفت: دستورالعمل مصوب کارگروه کار حرفه ای روزنامه نگاری بیان کننده شرایط روزنامه نگارانی است که می توانند از تسهیلات وام مسکن این صنف استفاده کنند.

وی با بیان این که بخشی از این شرایط ثابت است و بخشی به فاز اول اعطای این تسهیلات مربوط می شود، گفت: برای مثال این که شغل اصلی و مستمر متقاضی روزنامه نگاری باشد ثابت است، اما شرط تاهل و برخورداری از رابطه استخدامی در روزنامه یا خبرگزاری صرفا اولویت به حساب می آید و قطعا اگر منابع و اعتبار این تسهیلات اجازه دهد وام مسکن به روزنامه نگاران مجرد و روزنامه نگاران شاغل در نشریات ادواری از قبیل هفته نامه ها و ماهنامه ها هم تعلق خواهد گرفت.این در حالی است که در اصل دستورالعمل هیچ گونه اشاره ای به «اولویت» نشده است.مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد اظهار کرد: همچنین بند 3 دستورالعملی که برای دریافت وام مسکن ویژه روزنامه نگاران شرط تاهل را قید کرده است، صرفا یک اولویت است.