آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۰
ایران
۱۵

غار علیصدر منطقه نمونه گردشگری بین المللی می شود

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: طرح جامع منطقه نمونه بین المللی گردشگری علیصدر همدان اجرا می شود.

حسن اسلامیان افزود: مرحله نخست این طرح در وسعتی افزون بر 360 هکتار با بهره گیری از تجربیات و تخصص کنسرسیونی از مشاوران مطرح کشور تهیه و به تصویب رسید.

وی با بیان این که از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت و توسعه منطقه بزرگ گردشگری در علیصدر استفاده خواهد شد، گفت: در سفر سوم هیات دولت به استان همدان، طرح منطقه نمونه بین المللی گردشگری علیصدر در شهرستان کبودرآهنگ به تصویب رسید.

اسلامیان با بیان این که این مصوبه به صورت موافقت نامه تاسیس منطقه نمونه گردشگری که در آن شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان سرمایه گذار منطقه یادشده شناخته شده است، افزود: کلیات طرح جامع مصوب شده در کارگروه های گردشگری استان همدان در چهار فاز تعریف شده است. در حال حاضر تمام شرایط برای ساخت بزرگ ترین منطقه تفریحی گردشگری استان همدان آماده است.

وی با اشاره به دیگر امکانات در نظر گرفته در منطقه گردشگری علیصدر به منظور سرمایه گذاری عنوان کرد: مراکز اقامتی شامل هتل، اقامتگاه های ویلایی، کمپینگ و مهمانسرا در مساحتی افزون بر 288 هزار و 936 متر مربع پیش بینی شده است.

اسلامیان اضافه کرد: در مجموع فضای باز و فضای سبز شامل پارک، منطقه سبز حفاظتی، باغ، باغ ویلا، باغ ایرانی و باغ گیاهان بومی با مساحتی افزون بر 426 هزار و 65 مترمربع و مجتمع های تجاری و بازارچه های سنتی و صنایع دستی با مساحتی افزون بر 67 هزار و 239 متر مربع از دیگر طرح های رفاهی است که برای سرمایه گذاری در منطقه گردشگری علیصدر به اجرا در می آید.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از طراحی مجموعه ها و مراکز فرهنگی و مجتمع های پذیرایی و ورزشی نیز نام برد و اضافه کرد: مجموعه های فرهنگی شامل مسجد، کتابخانه، موزه، سینما و سالن های همایش و نمایشگاهی با وسعتی افزون بر 67 هزار و 239 مترمربع و مجتمع های پذیرایی شامل رستوران، کافی شاپ، چایخانه و سایر امکانات پذیرایی با مساحتی افزون بر 25 هزار و 286 متر مربع در این منطقه گردشگری اجرا خواهد شد.