آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۰
پرونده
۱۰

ذوالفقارنسب: مدافعان کناری نفوذی تر شده اند

به عقیده بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال، در رقابت های این دوره جام ملت های اروپا همه تیم ها از چهار مدافع خطی و اغلب از دو هافبک دفاعی در مقابل آن چهار نفر بهره بردند که البته در این دوره، به مدافعان کناری فرصت های بیشتری برای نفوذ در شرایط مقتضی داده می شد.

این مربی و کارشناس فوتبال که در امور دفاعی تخصص ویژه ای دارد، ادامه داد: البته باید تا یک ماه بعد و انتشار آمار دقیق کارشناسان و تحلیلگران یوفا صبر کرد تا شاخصه های منحصر به فرد این دوره از جام ملت های اروپا اعلام و منتشر شود. با این حال بدیهی است یورو 2012 از حساسیت و کیفیت خیلی خوبی برخوردار بود به طوری که خیلی ها معتقد هستند یورو از جام جهانی هم باکیفیت تر است. در این میان، چهار تیم آلمان، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا و بویژه اسپانیا و آلمان خیلی خوب کار کردند، البته روسیه، هلند و انگلیس هم بالقوه شایستگی حضور در بین برترین ها را داشتند.

ذوالفقارنسب برگزاری بسیار منظم و حضور تماشاچیان بسیار خوب را از دیگر شاخصه های یورو 2012 تشریح کرد و گفت: در این زمینه تماشاگران ایرلندی، لهستانی و اکراینی بسیار مثبت عمل کردند و به تشویق تحسین برانگیز تیم های مورد علاقه خود پرداختند. هر چند تیم های مورد تشویق این تماشاگران، از دور مسابقه ها حذف شدند، اما این برای جامعه ورزش ما بسیار آموزنده است. در ضمن داوری یورو 2012 نیز در سطح ممتازی انجام شد.