آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۰
پرونده
۱۰

استیلی: داوران و تماشاگران الگو بودند

آخرین دوره ای که یورو با حضور 16 تیم برگزار شد، دوره کاملاخاطره انگیزی از آب درآمد. حمید استیلی، کارشناس و مربی فوتبال با بیان این مطلب به «جام جم» به تشریح این نظر خود پرداخت و گفت: از دوره بعد با افزایش تیم های حاضر در جام ملت های اروپا به 24 تیم، هم درآمد بیشتری نصیب برگزارکنندگان و میزبانی های این مسابقه ها می شود و هم احتمال تشکیل گروه های مرگی مثل گروهی که امسال در آن تیم های آلمان، هلند، دانمارک و پرتغال قرار گرفتند، بسیار کاهش می یابد.

استیلی افزود: البته در ابتدای جام چهاردهم، سطح مسابقه ها چندان بالانبود، ولی هرچه از مسابقه ها گذشت، کیفیت بازی ها خیلی بالاتر رفت بخصوص آلمان و اسپانیا که دارای فوتبالی بسیار سطح بالابودند و البته پرتغالی که در این دوره پدیده بود و بازی به بازی بهتر شد. از ایتالیا هم کمتر کسی انتظار داشت در این سطح ظاهر شود. حتی انگلیس بازی های بهتری از دیگر تورنمنت های بزرگ سال های اخیر خود نشان داد و البته کرواسی و روسیه هم حرف های بسیار خوبی در فوتبال زدند. یونان هم با وجود تسری جو ناامیدی به این تیم، بازی های خوبی انجام داد و در نهایت به آلمان باخت که خود، فوق العاده بود.

استیلی افزود: شاید در این جام، ستاره ها به آن صورت خود را به آب و آتش نزدند، ولی به لطف انجام بسیار خوب کارهای تیمی، پدیده های زیادی رو شد که در ادامه، آنها را در تیم های بسیار مطرحی خواهیم دید. افزون بر این، حمایت مستمر و بی چون و چرای تماشاگران از تیم های مورد علاقه شان و دقت و کیفیت قضاوت داورانی که بجز تنها یک اشتباه بزرگ، بسیار خوب و سنجیده عمل کردند، برای فوتبال ما کاملاالگو و آموزنده است.