آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۰
پرونده
۱۰

یک تیم همیشه مدعی

نتایج بسیار جالب تیم ملی فوتبال ایتالیا در مسابقات جام ملت های اروپا 2012 باعث حیرت بسیاری از ورزش دوستان شد و کمتر کسی انتظار داشت این تیم به ظاهر متوسط با حذف انگلیس و آلمان که مانند خودش از «قدرت»های سنتی این ورزش هستند، فینالیست شود.

اما جان لوییجی بوفون، دروازه بان برجسته و کاپیتان ایتالیا که همپا با ماریو بالوتلی، مهاجم سیاهپوست و انفجاری این کشور از دلایل اصلی درخشش آتزوری در این مسابقات بود و در مرحله نیمه نهایی در برابر آلمان دو، سه شانس مسلم گلزنی حریف را بی اثر کرد، معتقد است ایتالیا می تواند از این هم بهتر باشد و شانسی جدی برای فتح جام جهانی 2014 هم با وجود برگزاری آن در خاک برزیل داشته باشد. دروازه بان 34 ساله یوونتوس که بعد از چهار پنج سال توام با نزول و سه چهار فقره مصدومیت جدی و طولانی از ناحیه شانه و کمر سرانجام در پیکارهای امسال یورو به اوج خود بازگشت، می گوید: «من از همان زمانی که از گروهمان صعود کردیم، وعده دادم که این تیم می تواند فینالیست هم بشود و هیچ کس و حتی برخی در اردوی خودمان نیز این حرف را جدی نگرفت. با این حال دیدید که حرف من درست از آب درآمد و ما دو تیم بزرگ را برای رسیدن به فینال ناکام کردیم. من حتی از زمان شروع رقابت ها نیز بر این باور نبودم که ما لزوما ضعیف تر از اسپانیا هستیم و با شروع مسابقات و تساوی یک بر یک در جریان بازی های گروه سوم صحت حرف من به اثبات رسید. ضمن آن که اسپانیا هم دور از گذشته درخشانش ظاهر شد و دیدید که ضعیف تر از سابق عمل کرد و خبری از بازی های فنی و زیبایی که پیشتر از این تیم دیده بودیم، نبود. با این اوصاف ایتالیا را باید قدرت اول مسابقات امسال تلقی کرد. تیمی که توانایی های ذاتی اش را نشان داد و باز هم ثابت کرد که در جام های بزرگ معمولایک مدعی جدی است.»

با وجود اظهارات نه چندان دور از حقیقت بوفون باید متذکر شد که ایتالیا از پنج بازی اش در راه فینال فقط دو تا را برد و تنها از عهده ایرلند جنوبی و آلمان برآمد و با اسپانیا و کرواسی مساوی کرد و با انگلیس هم به تساوی صفر صفر رسید و تنها با ضربات پنالتی از سد این رقیب سرسخت گذر کرد.