آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۹
جهان
۶

اعزام ناظران بین المللی به التریمسه در سوریه

با وجود هیاهوی رسانه های غربی مبنی بر رخ دادن کشتار دسته جمعی در منطقه التریمسه سوریه، ناظران بین المللی که به محل وقوع حادثه رفته اند، با انتشار گزارشی اعلام کردند بیشتر کشته شدگان در این منطقه نظامیان مسلح مخالف دولت بودند.

به گزارش ایسنا، ناظران بین المللی مستقر در سوریه با دیدار از منطقه التریمسه و گفت وگو با اهالی آن، گزارش مفصلی را درخصوص حوادث رخ داده در این منطقه تهیه کردند.

سوسن غوشه، سخنگوی ناظران مستقر در سوریه پس از انجام تحقیقات ناظران در کنفرانسی خبری اعلام کرد: صلح بانان بین المللی روز شنبه به التریمسه رفته اند و آثار بمباران و به آتش کشیدن منازل در این منطقه کاملامشهود بوده است. وی ادامه داد: ناظران بین المللی معتقدند که ارتش سوریه در حمله به این منطقه به فعالان و نظامیان جدا شده از ارتش سوریه حمله کرده و با افراد مسلح مخالف دولت درگیر شده است.

وی در عین حال اعلام کرد که آثار راکت هلی کوپتر و توپخانه نیز بر برخی منازل در منطقه التریمسه دیده شده و درون برخی خانه ها نیز نشانه هایی از شلیک دیده می شود که گمان می رود طی آن افرادی درون خانه ها به قتل رسیده باشند. امروز قرار است کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه سفر کند. همچنین گفته می شود عنان فردا (سه شنبه) روانه روسیه خواهد شد تا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت وگو کند.