آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۵۹
جهان
۶

اعتراض بحرینی ها در سایه تدابیر شدید امنیتی

با وجود تدابیر شدیدی که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در بحرین اتخاذ کرده اند، بحرینی ها به تحرکات مسالمت آمیز خود ادامه می دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبد الناصر فقیه گزارشگر شبکه المنار در گزارشی گفت: حکومت بحرین با تهدید و ممنوع کردن تظاهرات، در تلاش است جلوی راهپیمایی های مردمی را بگیرد که از یک سال و نیم پیش ادامه دارد و طی آن معترضان خواهان تغییرات و مشارکت در قدرت هستند.

تازه ترین خبرها حاکی است که نیروهای امنیتی با توسل به زور جلوی برگزاری ده تظاهرات را گرفتند. جمعیت های سیاسی مخالف دولت با شعار «پایداری و مقاومتی که عقب نشینی نمی شناسد» از مردم دعوت کرده بودند با شرکت در این تظاهرات های اعتراضی، حق مردم را در تظاهرات و بیان نظر اعلام کنند.

از سوی دیگر، در حالی که وزارت کشور بحرین می گوید مخالفان در برگزاری تظاهرات مبالغه می کنند جمعیت های سیاسی نیز تاکید دارند حکومت در توسل به زور زیاده روی می کند.

گروه های مخالف همچنین در اینترنت صحنه های جدیدی منتشر و اعلام کردند این صحنه ها در روز جمعه رخ داده است. بر اساس این تصاویر، حجم گسترده نیروهای امنیتی در خیابان ها و همچنین موانع امنیتی و بستن راه ها و جاده ها و غرق شدن محله های مسکونی با گازهای دودزا دیده می شود.